Montáž parkovacích senzorů u Hyundai IX 20
Pokud jste někdo kutil a chtěli by jste si svépomocí
namontovat parkovací senzory, tak jsem se pokusil dát dohromady návod, jak
postupovat.
Já jsem použil TYTO
senzory . Toto provedení je jen se zvukovou signalizací, ale pro mě je
to dostačující. Výhodou je, že se senzory vyrábějí i v barevném
provedení a tak si
může člověk vybrat podle barvy auta. Někdo si řekne, že je to z Číny,
ale co dneska není
vyrobené v Číně. Použil jsem podobné i do minulého auta ( Octávia I ) a
fugovaly bez problémů. Můžu jen konstatovat, že montáž do Oktávky byla
jednodušší. Pokud má někdo problém s Čínskými výrobky, tak může použít
jiné ze široké nabídky na trhu. Montáž bude stejná.
Takto jsem postupoval.
Nejdříve jsem vyklidil věci z kufru a potom postupoval
podle obrázku.
Pro lepší přístup pro montáž čidel jsem zdemontoval černý plast nárazníku. Je přišroubován šesti šrouby zespodu a dvěma šrouby zezadu. Zadní šrouby jsou hůře přístupné, já jsem použil malou golu s křížovým bitem. Horší přístup k zadním šroubum je asi proto, že mám namontované tažné zařízení.
Dále jsem zdemontoval boční kryt podle obrázku.
Na další fotce je vidět, kam jsem senzory umístil.
Do vyvrtaných otvorů jsem zatlačil senzory ( pozor na umístění dle návodu, na senzoru je vyznačena horní poloha )
Kabely od senzorů jsem do kufru prostrčil gumovou průchodkou, kterou je veden i kabel od tažného zařízení.
Kam jsem umístil řídící modul a akustický indikátor je vidět na dalším obrázku. Samozřejmě si umístění můžete změnit podle sebe.
Další krok je připojení řídícího modulu na elektrickou instalaci auta. Připojení -12 V ( kostra ) je jednoduché. Je vidět na dalším snímku. +12V musí být připojeno na vodič, který vede
ke světlu zpátečky. A tak jsem začal hledat, který vodič je ten správný. Nevýhoda tohoto auta je to, že couvací světla jsou ve výklopných dveřích a tak nejde napojit vodič hned u žárovky, ale musí se to provést ve svazku uvnitř kufru. Abych zjistil na který vodič se mám připojit, tak jsem odčalounil výklopné dveře, abych se podíval na barvu drátu vedoucí k žárovce couvacího světla. Zjistil jsem, že je to šedivý drát a tak jsem odizoloval část svazku v kufru, abych tam šedý drát našel. A k mému překvapení jsem zjistil, že tam šedý drát není. A tak jsem se vrátil zpět k couvacímu světlu ve výklopných dveřích a zjistil, že ve dveřích je propojovací konektor. Od žárovky je do konektoru šedý drát a za konektorem je drát zelený. A tak jsem se vrátil ke svazku a tam je pro změnu zelených drátů víc a tak mi nezbývalo, než najít ten správný.
Já jsem použil multimetr. Funkce měření napětí, mínus na kostru a na plusový vodič multimetru jsem nasadil krokodýlka do kterého jsem chytil špendlík, abych mohl propíchnout izolaci a při zapnutém zapalování a zařazené zpátečce jsem hledal ten správný zelený drát. Akce se povedla a já správný drát našel. Teď záleží na každém, jaký způsob připojení drátu pro napojení plusového napětí řídícího modulu použijete. Já jsem centimetr nalezeného správného vodiče odizoloval a drát k řídícímu modulu k němu připájel. Potom po odzkoušení, že je napájení funkční jsem odizolovaný drát opet zaizoloval a zaizolovat také celý svazek. Napájecí vodiče modulu i kabely čidel jsem přichytil ke stávajícím svazkům v prostotu kufru.
Kabely od čidel jsou delší a tak jsem přichytil stahovacími pásky k tažnému zařízení jak je vidět na dalším snímku.
Přišrouboval jsem zpět černý plast a na dalším snímku je vidět výsledek mého snažení.
Doufám, že tento návod těm co si na autě rádi něco udělají trochu pomůže.
V případě dotazů mě můžete kontaktovat. PetrRehberger@seznam.cz
Žádné komentáře:
Okomentovat